onsdag 21. januar 2009

Litt om mitt nye ptf sted

Arbeidsoppgaver som jeg har hatt i det siste:
jeg har vel ikke hatt noen faste arbeidsoppgaver.
Det jeg som regel gjør er å leke rundt med barna og lese for dem og lage små oppgaver og leker som jeg gjør med dem. Ellers gjør jeg bare det som jeg ser at det trengs å gjøre.

Mitt Tema:
Jeg har lyst til å gå litt mer inn i dans,kreativitet og bevegelse.
For jeg har sett at når de en sjelden gang hører på musikk og danser at de har det gøy og koser seg.
Så jeg har lyst til å drive litt mer med det. Da er de aktive, stimulerer sansene, forbedrer både grov og finmotorikk, sosiale og har det først og fremst ganske gøy! :D

Store og små opplevelser:
De er det kjeeeempe mange av! :D
De er jo så søte og sier/gjør jo så utrolig mye rart.
Sånn som igår så ville de høre på musikken i høretelefonene mine.
Så starter de å danse og le osv, og de forstår ikke hvordan det fungerer eller noe.
Så sier de etterpå "åh, jeg var flink til å synge" så prøver jeg å forklare dem at det er musikk og at det ikke er dem selv som synger. Men det mente da barna på 2 - 3 år at ikke var riktig. Hehe.

Liker meg veldig godt på det ptf stedet jeg er nå. Alle barna er kjempe søte og de som jobber der er veldig hyggelige! :)

1 kommentar:

Anette sa...

Hei Pernille
Så flott at du trives!

Synes du har valgt et spennende tema og jeg gleder meg til å få kjennskap til hvordan du har tenkt å jobbe med dette i barnehagen :-)

Lykke til på nytt praksissted!

PS. ser frem til å komme på besøk :-)